• περιγράφει τη δομή μίας επιστημονικής εργασίας
• περιγράφει τα στάδια μιας επιστημονικής έρευνας και
• να διατυπώνει υποθέσεις και να καθορίζει τις μεταβλητές της έρευνας
• περιγράφει τον τρόπο δημιουργίας βιβλιογραφικής επισκόπησης και να τον αναπαράγει
• δημιουργεί λίστα βιβλιογραφίας
• ακολουθεί συγκεκριμένους κανόνες μορφοποίησης κειμένου
• περιγράφει τις διαφορετικές μεθόδους επιστημονικής έρευνας (π.χ. διαφορά παρατήρησης – πειράματος) καθώς και τους τρόπους ανάλυσης αποτελεσμάτων που μπορεί να αντιστοιχεί σε κάθε ένα (π.χ. ποιοτική, ποσοτική ανάλυση)
• περιγράφει τον κώδικα ερευνητικής και επιστημονικής δεοντολογίας
• ερμηνεύει και να γράφει μια επιστημονική εργασία που βασίζεται σε ερευνητικά δεδομένα
• παρουσιάζει ένα θέμα ενώπιον ακροατηρίου.
Γενικές Ικανότητες:
Οι ικανότητες που πρέπει να αποκτήσει ο πτυχιούχος και στις οποίες αποσκοπεί το μάθημα είναι:
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
Προαγωγή ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
Αυτόνομη εργασία
Ομαδική Εργασία
Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
Περιεχόμενο Μαθήματος:
Εισαγωγή στην ερευνητική μεθοδολογία. Πηγές δεδομένων, βιβλιογραφικές πηγές. Στάδια έρευνας. Το πείραμα και η παρατήρηση, δομή επιστημονικής εργασίας. επιστημονική και ερευνητική δεοντολογία. Τρόποι συλλογής δεδομένων – ερωτηματολόγιο. Εγκυρότητα και αξιοπιστία έρευνας. Δειγματοληψία. Ποιοτικές και ποσοτικές έρευνες. Μέθοδοι ανάλυσης δεδομένων. Παρουσίαση αποτελεσμάτων.